maandag 26 december 2016

Een boekje open 2.


Kerstmis is al bijna weer voorbij.

Op de een of andere manier had ik het 
goed georganiseerd.

Ahum!

Dat had ik niet van mezelf verwacht 
maar er bleef zelfs een hele
zaterdag over 
om eens lekker aan wat 
boekenkaften te gaan werken. 


Dat heb ik veel te lang niet meer gedaan.
Eerst een smeuïg bordje verf....

Eerlijk gezegd is het me ook wel 
een beetje te zwaar omdat het 
verven van het doek altijd 
uitloopt op te lang 
achterelkaar staan.

En dat is sinds mijn auto-immuunziekte 
niet zo verstandig.


Maar zo lagen er vanochtend toch 4 
versgeverfde kaften te wachten. 

(Nee, het lijken net rollen stof,
maar het zijn echt omslagen.)

Tijd om heerlijk
los te gaan met stempelen.


Laagjes maken met verf 
en stempelinkt.

Nu is het zwaarste werk ook wel gedaan 
en kan het machine- en handborduren
beginnen. 


Voor komend jaar toch maar een 
boek uit de voorraad gepakt.

Ik kan de kaft altijd nog omwisselen
want ze passen op ieder A5 boekformaat.


Kijk, dit is de achterkant.


En nog even dichterbij.


En hier zie je de rug.
In dit boek een andere kleur stof.


De kaft van dit jaar bestaat uit een stuk.
Vaak is dat niet zo stevig.
Maar hij is nog heel...

Wel leuk om te zien dat 
het een boek is uit dezelfde serie.
Dat valt me nu pas op. 


Verder ben ik trots op mijn polswarmertjes.

Af voor Kerstmis.
Ze zijn door het rood en wit een 
beetje een Kerstachtig.

Jammer alleen dat het helemaal niet koud was.


Moest even zoeken.

Deze foto met polswarmertjes
stond volgens mij
op het eerste blogje van dit jaar.
En ik sluit af met weer 
een stel polswarmertjes! 

De cirkel is bijna rond.


5 opmerkingen:

  1. Prachtige polswarmertjes en het kaften intrigeert me, zo mooi gemaakt!
    Alvast een fijne oudejaarsdag en jaarwisseling

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anny wat ben je toch ook een heerlijk creatief en kleurrijk mens! Ik sta er steeds weer van te kijken, geweldig die boekenkaften die je gemaakt hebt, en dat fotootje erop van dat meisje, je polswarmers, vreselijk leuk!! Jou blog is een blog die ik altijd weer met plezier lees.Inspirerend, en niet commercieel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat zijn ze prachtig, je kaften én je polswarmers!! Ik zit echt vol bewondering te kijken. Hoe je ze maakt, met die stofjes, kleuren, borduursels.. geweldig!! Als ik ooit met pensioen ben dan wil ik net zo los als jij doet, hihi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohh, wat ziet het er allemaal weer geweldig uit! Lekker kleurrijk en zo afwisselend in de verschillende uitvoeringen. Ik word er zó blij van om je berichtjes te te lezen. jammer, dat het niet zo koud is, want de wantjes vragen erom naar buiten te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen