vrijdag 18 november 2016

Op de fiets?

Vrijdag is mijn vaste 
"vrije dag".

Toen ik vanmorgen vroeg de hondjes
uitliet dacht ik er nog 
eventjes over om 
naar het strand te gaan.
Maar er stond toch wel een
hele koude wind.

Volgende week misschien? 

Thuisgekomen dacht ik
"ha, lekker wat bloemetjes vastzetten
op m'n quilt".

Maar ja, er stonden nog 
2 vazen met dode bloemen,
de wc moest even een beurtje en
de woonkamer kon ook 
wel een stofzuigbeurtje gebruiken. 

Zo is het
inmiddels half twaalf voordat ik 
naar mijn atelier vertrek.

Daar liggen wat plaatjes die 
ik afgelopen week 
heb uitgeknipt voor een collage.

  
Eenmaal opgeplakt 
ziet het er belachelijk 
gemakkelijk uit! 

In werkelijkheid heb ik er de 
hele week 
over lopen broeden!


Ik mocht eindelijk los 
op mijn hervonden TIK.

Oh, wat een geram.
En...een nieuwe alinea te voorschijn 
toveren kostte ook 
heel wat moeite.

Telkens zocht ik naar de enter knop,
terwijl dat bij een schrijfmachine met 
de regelhaak gaat.
Oei, oei! 

En die fiets?
Het liedje spookte de hele 
week al door mijn hoofd.
Een echte oorwurm dus.
Wie weet raak ik hem zo kwijt, 
dacht ik nog even.
Nou niet dus. 


Daarna aan de slag met 
een 3Dversie van m'n
lieve meiskes. 

Terwijl mijn Flowkalendertje 
me vertelde dat ik niet 
altijd iets hoeft te doen om
mezelf te zijn.

Ja, duh, ik vind al dat gepruts veel te leuk.

Een vrije dag betekent wel koken 
bij de oude Mevrouw Rafel.


Ik nam de borstplaatharten mee die 
ik gisteren voor haar maakte.

"Vroeger kregen we altijd een 
suikerbeest 
met Sint Nicolaas",
verzuchtte ze een dag of wat geleden.

Suikerbeesten 
worden (gelukkig) nauwelijks meer verkocht.

Maar borstplaat kan ik zelf maken.

Iemand die bijna 100 is kun je 
toch geen beperkingen meer opleggen.
En ik weet zeker dat ze 
spaarzaam om zal gaan met al die
zoetigheid. 

Tenslotte laadde ik 
Tollebol 
in de auto.


Even verse bloemen halen bij het 
tuincentrum.

Geweldig vond hij de 
muzikale kerstmannen.
Hij moest en zou een heel 
liedje afluisteren! 

Gezellig weekend. Anny. 




3 opmerkingen:

  1. Jammer dat nou nooit iemand onze huishoudelijke taken over neemt.
    Maar na al die klussen ben je lekker druk geweest.
    En ben bang dat ik nu ook een oorwurm heb. Bicycle, Bicycle, Bicycle.... Race....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer hé, dat het huishoudelijk werk gewoon doorgaat!
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijke post, ik zit helemaal mee te genieten :) Vandaag is het helemaal een stormachtige dag, misschien toch nog even naar het strand? Veel liefs en fijne dag!!

    BeantwoordenVerwijderen