vrijdag 3 juni 2016

Ontploft.

Bij het woord ontploft denk
ik meestal eerst aan Twitter.

Ooit, in een heel ver verleden 
toen Twitter pas begon 
was ik er ook wel te vinden.

 Al die hijgerigheid
tegenwoordig is niks voor mij.

Nee, ik bedacht dat de nieuwste 
quilt waaraan ik werk 
en die de werktitel 
"Dresden plate quilt"
had 
 ontploft ga noemen.


Gewoon omdat binnen de 
kortste keren mijn atelier bezaaid is met lapjes.

Maar ook omdat ik hem
helemaal vol ga appliceren.

Mijn voorbeeld  is de hele drukke quilt 
in het boek van Margaret Sampson George. 


Dat wordt nog een flinke klus.

Heerlijk op m'n gemakje 
"eilandjes"
maken van de verschillende onderdelen. 

Margaret schreef in haar boek: 
maak eerst heel veel mandjes, steeltjes en 
bloemen want mand voor mand werken 
 is het niet...
(om de quilt zit namelijk een rand 
met heel veel bloemenmanden) .

Dus dat deed ik vandaag 
op m'n vrije dag.

En nee, de vogeltjes hebben 
nog steeds geen pootjes. 
ik denk dat ik ze maar borduur
want die van stof worden wel heel plomp. 

6 opmerkingen:

  1. Ik ben heel benieuwd en verheug me er op om resultaat van al je moois te zien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel werk ,maar gaat mooi worden ..

    Fijn weekend,Joan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zal dit mooi gaan worden Annie,
    Fijn weekend,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zeker een goed idee om gewoon vast heel veel eilandjes te maken om later wel te zien waar ze wel of niet goed passen. Echt bloemschikken dus, maar met een twist. Het ziet er geweldig uit. Mijn handen jeuken ervan.

    BeantwoordenVerwijderen