maandag 4 januari 2016

Oud en nieuw.

Te laat, te laat! 

Het voelt als het konijn uit 
"Alice in Wonderland".

Ik loop nu al achter, terwijl het jaar nog 
maar net begonnen is. 

In ieder geval: 
de beste wensen voor iedereen.
Veel creativiteit en lekker spelen met 
lapjes en draadjes.

Afgelopen weken heb ik maar wat 
aan lopen rommelen.

Maar wat ik zeker niet lichtzinnig deed is
het kiezen van een nieuw boek 
voor het nieuwe jaar. 


Heb ik me het hele jaar druk lopen maken over
een nieuwe kaft.
En dacht ik dat het echt de rechtse zou worden...


kwam ik bij het zoeken naar kleine gebreide 
kleutersokjes 
(die maak ik altijd van het restje sokkenwol
voor grote mensensokken) 
dit lieve boek tegen. 


Een ouwetje uit 2009! 

(Mevrouw Rafel is gedoopt als 
Antje
en gebruikt die naam vooral voor 
werk dat gepubliceerd wordt/werd.) 

Maar daarmee sloeg ook de twijfel toe. 

Het materiaal:
met acrylverf geverfde polyestervlies 
geplakt op katoen en
daarna machinaal en handgeborduurd 
is gewoon kwetsbaar.


Vooral de rug die geborduurd is met zijdegaren. 

Toch koos ik voor dit boek. 
Gewoon te mooi! 


En ik vond nog wat.
Een foto van Tollebol als puppy.

Die schooier is inmiddels acht! 


Zijn ondeugende zusje werd gisteren 
alweer 6.

Ze is gek op kleine knuffelbeestjes.
En nu helemaal tevreden met een 
schoon nieuw schaapje.


Deze schone slaapster is op zoek naar comfort.

Heerlijk met deze regen een 
plekje op de bank.
Kopje op een kussen.
Genieten! 


Intussen werk ik kerstmis de kamer uit. 

En maak een pot met narcisbolletjes. 


Zo gedaan.

Wat mos (uit de tuin tussen het gras uitgewurmd) 
op de bodem.
Bolletjes uit de pot halen.
In het glas.
Mos aan de zijkanten zodat de bollen niet 
uitdrogen.
Berkentakjes 
(verzamelen bij de buurvrouw
2  huizen verderop op het hoekje) 
en klaar is Kees.

Sorry, mevrouw Rafel. 

Je ziet het al. 
Ik kan kerst nog niet helemaal loslaten 
op mijn blad... 

Tenslotte nog iets voor de afdeling 
Lost & Found. 


De foto van de anemoonsjaal 
die ik noemde in het vorige blogje.

Je weet wel van het restje garen breide ik 
de polswarmertjes.

2 opmerkingen:

  1. Hartelijk gefeliciteerd met de jarige en meteen veel goede wensen voor een creatief jaar. Dat komt vast heel goed, als ik dit zo zie. Beeldig, je nieuwe boek! Wees voorzichtig morgen, hier in Friesland is het buiten een grote glijbaan. De strooiwagen rijdt voor de tweede keer deze avond door de straat...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk spontaan blog Anny, wat ben je weer creatief bezig geweest. Komt helemaal goed met jou in 2016

    BeantwoordenVerwijderen