zaterdag 1 augustus 2015

Vliegende varkentjes.

When pigs fly! 


Of wel:
met Sint Juttemis! 

Zo dacht ik over het opruimen van 
mijn ateliertje.


En... kijk maar goed:
er vliegt echt een varkentje hangend aan de lamp door het atelier.


Samen met een minicupcake.
(Ja, af en toe haal ik driftig uit mer de verfkwast
en zit ook alles aan de lamp
onder). 


Ook deze van heel fijn garen gehaakte
anjer om een vingerhoed 
in te stoppen,
(die Marcella van het nuttig en fraai blog voor me haakte)
hangt aan de lamp.  


Maar ach, dat beestje kan me ook niet helpen 
met opruimen.

Een echt stofnest werd het.
Met mandjes en bakjes overal.

Ook op de grond 
en 
onder de tafel.

Tijd voor actie! 


Vooral ook omdat ik mijn vingerhoedjesquilt 
wil gaan sandwichen.
Dat doe ik op de halve tafel.



Nou, dat leegruimen is goed gelukt.
Maar het was meer verplaatsen van troep.
De rommel is nu naar 
wat in de buurt het babykamertje genoemd wordt.

Een klein hokje.
Alleen goed voor een minibewoner.
En nee, je mag er geen foto van zien.

Het lijkt nog het meest op 
"Mijn leven in puin"
dat tv programma waarbij mensen 
met een ziekelijke verzameldrift 
van hun troep worden afgeholpen.

Over tv gesproken: 


Bij de BBC gaan we komende week weer bakken:
Het eerste deel van de nieuwe serie begint
Woensdag 5 augustus om 21.00
Hollandse tijd op BBC 1.

en 

in Nederland start omroep Max 
een nieuwe serie 
op 6 september! 
Zucht, was het maar vast zover! 


Voorlopig gaat er flink wat tijd zitten in het atelier
opruimen.

Ik ging naar de Xenos voor een paar van die leuke fotoplankjes.
Was er nog maar eentje!  

En nee, hij hangt echt niet scheef.
Rafeltje heeft echt geen timmerkwaliteiten.
Maar met de hamer en nijptang van opa
en quiltlineaal en potlood lukte het toch.
Zonder waterpas. 

4 opmerkingen:

  1. Nou keurig weer hoor en dat kamertje word wel nieusgierig bij mij moet er ook geruimd worden anders geven ze me nog op voor dat programma ....ha ha
    En ben blij dat je me weer even herrinnert aan het bak program altijd weer leuk ,
    Groet marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk berichtje weer om te lezen...
    En je vingerhoedjesquilt vind ik toch zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je kamer ziet er in elk geval weer heel gezellig en opgeruimd uit, dan zeuren we niet over babykamertjes.... ;-)) je plankje hangt keurig recht, nu kun je je rustig verheugen op die mooie programma's en intussen de vingerhoedjes quilten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker hoor, af en toe eens opruimen ;) Je komt weer vanalles tegen waarvan je vaak niet eens meer wist dat je het had, is mijn ervaring ;) Veel plezier met je opgeruimde plekje!!

    BeantwoordenVerwijderen