vrijdag 3 juli 2015

Even afkoelen.

Wij hier in het Westen vlak bij zee 
hebben niks te klagen! 

Afgelopen woensdag was het hier snikheet met
35 o C.

Vandaag en gisteren is het gewoon 
lekker zomers en niks te heet.


Maar met deze "gouwe ouwe" is het toch 
even huiveren. 
Min 10 graden was het op 
26 januari 2013.

(Wel gek dat dat vogeltje 
geen broekje aan heeft met die kou! ;)
Hij is vast en zeker familie van Donald Duck. 


Hoewel het dus redelijk goed weer is komt er echt 
nauwelijks werk uit m'n handen.

Ik werkte wat aan mijn 
nieuwste skeletbeestje.

Het is een soort blauwgekraagdloopvogeltje.
Ik zie hem nog niet vliegen.


En met die rare pootjes is het nog geen hardloper.

Volgens mij durft ie nog niet helemaal op de foto.
Hij zit hier vlak naast de laptop en 
fluistert: "ik wil zo graag vleugeltjes"!

Nou ik ga niks beloven maar zal zo meteen als dit 
blogje erop staat eens kijken wat ik doen kan. 


Eerst maar eens de vochtbalans in evenwicht brengen. 


De tuin is nu zo mooi! 
In dit hoekje is het ook heel heerlijk.

Maar echt een naald en draadjes in handen hebben:
mij lukt dat slecht.
Binnen de kortste keren is het garen vochtig
en knarst de haaknaald door het werk! 

Ik lees dat sommigen van jullie gewoon doorwerken.
Er worden ramen gelapt  (Supergoof)
of sneeuwpoppen geappliqueerd. (Wietske)


Mijn stoeltje in het prieel ziet er zo uitnodigend uit.


Dankzij de hop heb ik toch een dakje boven het hoofd.
Dat zag er in de lente niet naar uit 
toen mijn buurman eiste dat al die troep werd opgeruimd.
De schutting zou op omvallen staan.
Ach, dat bleek zwaar overdreven! 
Daar kan nog wel een stormpje overheen, zei de timmerman.  

Die man deugt niet hoor! 
Met die hitte draait ie zulke harde muziek dat de spullen in mijn huis stonden 
te trillen.
Bovendien zingt hij er hard bij:
Duitse schlagers.

Nou is er niks mis met Duitse schlagers hoor.
Maar niet als de stereo op vol vermogen staat en
er bovendien hard wordt meegezongen. 

Na een middag in de herrie dacht ik: 
kom ik spreek hem eens aan.

Dus vroeg ik keurig of de muziek niet wat zachter kon.
En dat de andere buren er ook last van hadden.
(maar niks durfden te zeggen: ze hebben al vaker ruzie gehad...

Sindsdien is Mevrouw Rafel een trut en een viswijf.
Het is maar dat je het weet! 

Gelukkig is het wel iets rustiger geworden 
maar je weet nooit wanneer de kolder weer toeslaat. 


Maar zelfs mijn geliefde New Dawn roos loopt weer uit! 
Het komt helemaal goed met het prieel! 
Ondanks dat Buurman ieder sprietje wat over de schutting komt 
direct afknipt want "overhangend mag je afknippen en
ik wil dat die pergola (die al 16 jaar op mijn grond staat) weg gaat".

10 opmerkingen:

  1. Wat erg om zo'n buurman te hebben. Niets van aantrekken hoor en je tuin staat er prachtig bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Afschuwelijke buurman! Maar je zit er maar mooi mee. Sommige mensen kunnen zich echt niet in een ander verplaatsen en leven alsof ze alleen op de wereld zijn...
    Misschien voel je je wel helemaal niet fijn op dat stoeltje vanwege die buurman...
    Wat een prachtige tuin heb je, gezellig met al die bloemen.
    En die gouwe ouwe vind ik erg leuk! Ik wist niet dat je ook aan art journaling deed...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vreselijk zo' n buurman en vreselijk dat mensen niet een beetje rek houden met elkaar ,muziek in de tuin echt ik haat dat ,ook ik houd zo van de rust en fluitende vogeltjes .
    Het heeft ook met inleving te maken ,en ja ik brei ,haak en ga gewoon door zit veel binnen met een heerlijk blazertje prima uit te houden .
    Ben benieuwd naar je beest ziet er al goed uit ,mooi benslau bordje met meloen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach arme wat een ellende.... een boze buurman met die warmte...... Hier zeggen we dan: "Er zijn mensen en hangoren!" en proberen snel aan iets fijns te denken.... Heerlijk dat je zo'n geweldige tuin hebt om je aan te laven en dat vogeltje in wording je wil troosten......
    Denk aan je, sterkte
    Steekjesgroetjes Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Anny.Wij in het westen vlak bij zee, woont mevrouwtje Piggelmee. Toen ik je blog las kwam het oude wijsje bij me op.Wat een vervelende buurman heb je.Ik heb mijn buurman, die ook vervelend was,p.a. nat gespoten. Het heeft toen wel geholpen. Groetjes Tony.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha ik snap eel hoor dat je handen stilstaan met dit weer. Ik heb een airco en dat is me toch heerlijk.
    Sterkte met je buurman, wij hebben er ook zo een, vooral op zondag om 10 uur. Grrrrr
    Groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Rustig blijven is het beste, zowel vanwege het weer als wat de buurman betreft. Maar intussen vreet het energie zo iemand naast je.
    Je tuin is perfect! Komt zo Engels over: veel bloemen en klimmend groen, net wat je nu nodig hebt. Geniet van je stoeltje en maak een paar mooie vleugels voor het loopvogeltje! Daar worden jullie beide blij van...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat vervelend zo'n buurman. Succes en houdt het hoofd koel

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vertel mij iets over nare, enge buurmannen! Maar hij had blijkbaar erge last van de warmte! Je tuin is prachtig zeg! Ik ben benieuwd naar je beestje...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat vervelend voor je zo'n buurman. Je zou er bijna een koptelefoon met eigen muziek voor opzetten, maar eigenlijk zou hij dat moeten doen.
    Je tuin is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen