maandag 11 mei 2015

Incognito.

Mevrouw Rafel wil het eigenlijk niet weten.


Vandaar dat rare balkje over haar ogen. 
Ze wil gewoon niet herkenbaar in beeld.

Nee, ze heeft geen stoute dingen uitgehaald. 


Sinds vorige week draagt ze weer steunkousen. 

En o, wat zijn die dingen toch onelegant! 
Ze helpen wel hoor.
De laatste tijd werd het lymfoedeem in haar benen zo erg 
dat ze chagrijnig werd van de vermoeide benen. 

Dus kon ze er niet meer onderuit! 
Maar het betekent wel dat ze voorlopig niet meer 
in een rokje wordt gezien. 

Omdat ze ook al een elastieken arm heeft is ze bijna 
helemaal van elastiek! Beh! 


Nee, de enige keer in haar leven dat ze echt een balkje over het 
gezicht nodig had was toen Mevrouw Rafel meedeed 
met het project "Briefgeheimen" van  NRC-Next 

Daarvoor kon je een "geheim" anoniem insturen.

Later werden de inzendingen verzameld in een boek. 


En kijk eens linksonder: 
kleine Mevrouw Rafel werd zelfs covergirl! 

Maar dan het echte geheim:
Mevrouw Rafel heeft helemaal geen zusje!
Hi, hi. 
Dus had ze het balkje echt wel dubbel nodig. 



7 opmerkingen:

  1. Jij van elastiek, heerlijk wat een vermakelijk verhaal zoals je het schrijft. Maar wel heel lastig hoor, dat is gewoon zo.
    Maar wie weet? Misschien kun jer toch nog weer eens zonder?
    Ik hoop het toch zo veel je.
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja waarom ze die kousen niet in leuke kleurtjes maken snap ik niks van altijd dat bruin en beige dat houd al tegen,snap het helemaal maar ja soms heb je de keus niet .lieve groet marloes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Marloes ik draag ook steunkousen en ze zijn te koop in alle kleuren van de regenboog, al wil je bleu of geel, groen, paars of rood het bestaat en dat zijn geen reiskousen maar echte strakke steunkousen. vriendelijke groet Petra

      Verwijderen
  3. wat spannend, de kleine Rafel in een boekje mét haar zusje......:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat een heerlijk verhaal weer. Maar lymfoedeem lijkt me toch echt wel heel erg naar hoor, en pijnlijk ook... dus dan toch maar die elastieken kousen aan. En helpt het al?
    En dat boekje met al die geheimen lijkt me wel heel spannend...
    Fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik draag sinds kort ook steun kousen. Jammer maar helaas. De pijn is minder, dat is toch wel een pluspunt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Eigenlijk moet ik ook steunkousen dragen, maar ik spijbel.....heb gelukkig ook geen pijn de laatste tijd (na 3x spataderoperatie). Ik weet dat het 'dom' is maar ik moet aan beide benen van boven naar beneden steun hebben, weet je wel hoe warm dat is. Zodra er kleine klachtjes komen, gaan ze weer aan ! En mocht ik nieuwe nodig hebben dan bestel ik ze in kleur !

    BeantwoordenVerwijderen