zaterdag 11 april 2015

Een vrije dag.

Eerst wat goed maken uit het vorige blogje:

Het boekje
"Dat is heel wat voor een kat, vind je niet"
van Judith Viorst is nog steeds in druk! 
En is dus nog steeds nieuw te koop. 

Maar nu die vrije dag.
Ik probeer om de vrijdag vrij te houden voor gezellige dingen.


Zoals bijvoorbeeld het "buurmeisjes project".

Je ziet ik heb meer ideetjes dan dat ik kan uitwerken. 


Maar het borduren op papier gaat ook niet snel. 

Zeker afgelopen 10 dagen kwam er niet zoveel handwerk uit
mijn handen.
Wel ander werk! 

De storm van vorige week dinsdag ging aan de haal met een
deel van mijn pergola. 


De paasdagen was ik dan ook druk met het vullen van 
2 groen containers. 

Dag mooie New Dawn rozen,
Dag blauwe regen! 

Dat doet wel even pijn.
Maar het ergste is nog wel dat het voor mijn buurman nooit goed genoeg 
is. De mopperaar.
Hij is geen liefhebber van groen.
En wil alles weg hebben.

Nou mag hij overhangende dingen gewoon wegknippen.
Maar meestal is hij daar te lui voor.

Nu zag hij zijn kans schoon en knipte de laatste 
mooie tak blauwe regen die ik kon redden weg terwijl ik hem keurig 
aan mijn kant had vast gezet en opgebonden.

Nou ja, je snapt het al:
ruzie! 

Nou is het nooit een erg goede relatie geweest.
Maar het is nu weer bar en boos.
Gelukkig ben ik niet de enige in de buurt met wie hij het absoluut 
niet kan vinden. 


Gelukkig staat Tollebol zijn mannetje en hielp hij dapper 
mee bij het opruimen van al die takken
door een deel naar binnen te slepen.
Kijk, daar heb je wat aan aan zo'n hulp. 


Ook binnen denkt hij maar al te graag mee. 
Heb ik eindelijk weer een rechthoek gemaakt van mijn 
vingerhoedjesquilt gaat hij er natuurlijk heerlijk op liggen. 

Dat hoort zo.
Quiltsters met een kat of hond laten hun 
werk meestal zien met hun huisdier erop.


Ook Lizzy kwam even proefliggen.


Maar gisteren was het geen dag om binnen te blijven.
Met de hondjes ging ik lekker lopen in het buitengebied. 

Met het doel een kas kooltje te kopen voor 's avonds.
Zo'n echt Westlands bloemkooltje is de lekkerste bloemkool die er bestaat.
Bovendien kwam ik deze ranonkels tegen.


Met die tere kleurtjes is het toch net snoepgoed? 


Maar verder moeten we heel zuinig zijn de komende tijd. 
Mijn vader zou gezegd hebben:
"We eten alleen brood met suiker"
want  ik heb nieuwe eetkamerstoelen gekocht,

Ze worden geleverd met deze lieve oranje klompjes. 
Nee, ik laat ze niet zien! 
Het is echt Nederlands fabrikaat en ik moest er wel een tijdje 
voor sparen.
Ze zijn er ook nog niet allemaal.
Het lijkt weer beter te gaan in Nederland want de fabriek kan de productie
niet aan. Zo druk is het. 


Zelfs de oude mevrouw, die niet vaak meer van huis gaat 
kwam even kijken. 

Het lijkt wel of de hondjes haar nooit zien (iedere dag!). 
Zo dol waren ze om haar in hun eigen huis te zien. 

En gisteren,


gisteren was rokjesdag! 
Maar niet meer voor Mevrouw Rafel. 
Waar waren haar zwarte maillots? 

Nee, helaas. 
Voor een pittig rokje wordt ze nu toch echt te oud. 

11 opmerkingen:

  1. Vervelend als je zo'n strijd moet leveren met de buren. Het quilt lijkt goegekeurd. Dr kleuren zijn erg mooi in elk geval

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nooit leuk als de relatie met je buren niet leuk is. Heel herkenbaar.
    Ga je nu weer een nieuwe pergola zetten? Staat altijd zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat erg om zo'n buurman te hebben! Gelukkig hebben wij leuke buren, die wel van groen houden.
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vervelende buurman ,geen aandacht meer geven de zeur ,hij heeft zeker een stenen tuin .....jammer van de blauwe regen ik heb er ook een van 23 jaar oud zo mooi ....je quilt word of is fantastisch ,en ja hoor gewoon rokje aandoen kan altijd .....gezellig dat je moeder erwas .kan me de hondjes voorstellen wat kunnen ze blij zijn dan he .lief je ranokeltjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zonde van de negatieve energie!
    Je hebt wel een leuk vooruitzicht met de bestelde eetkamerstoelen, leuk altijd. En lief die tere kleuren van de bloemen.
    Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik hoop, dat Tol even goed geblaft (gescholden) heeft tegen de Boze Buurman. Wat een nare situatie met die man! Gelukkig heb je een heleboel leuke dingen om je wat af te leiden, die beeldige ranonkels en je nieuwe stoelen... Heel benieuwd, want die klompjes beloven heel wat.. Ga je weer een mooie nieuwe pergola neerzetten? Want een mooie klimmer kun je niet missen in de tuin ( misschien weer een blauwe regen planten?)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Och, wat zonde van al je mooie groen.. en balen dat je net naast iemand woont die dat niet kan waarderen en bovendien waarschijnlijk over alles klaagt en moppert..! Gelukkig had je je dappere ridder naast je ;)! Lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier ook wordt ieder blaadje meteen gesnoeid wat over de schutting groeit door de buren. Om gek van te worden soms! Niet kijken naar welk seizoen, dus ook bloedende bomen dan bij takken aan mijn kant afzagen (als ik niet thuis ben uiteraard). De (te) ver afgezaagde takken zijn dan in mijn tuin gesmeten waar ik het natuurlijk net had opgeruimd. Afschuwelijk dat soort buren! heel veel sterkte met nieuwe groei en ook je stoelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat jammer van dat groen. Een tuin kan voor mij niet groen genoeg. Gelukkig had je steun van de hond. Onze achterbuurman heeft zijn boom zo kort afgezaagd dat ik mij afvraag of die nog weer uitloopt. Hij wilde hem snoeien omdat hij dacht dat wij er last van hadden, maar dat was helemaal niet zo. Nu is het een vreselijk kaal gezicht.
    Veel plezier van je nieuwe stoelen en de ranonkels.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een verhaal! Leuk de oude mevrouw Rafel in levende lijve te zien!

    BeantwoordenVerwijderen