zondag 26 april 2015

999, 1000!

Poeh! Na bijna 4 jaar zitten er 


1000 kleine vingerhoedjes aan elkaar. 

Nu klinkt het net alsof ik er 4 jaar op heb zitten zwoegen! 
Maar dat is natuurlijk niet waar.

Het grootste deel van de tijd is de quilt met vakantie. 
Maar zo besloot ik een paar maanden geleden:
nu moet ie af. 

Hij meet 95 bij 95 cm.
Nog niet voldoende om er een lekker onder te kruipen. 
Lapjes zijn ook niet het enige wat ik doe! 

Het is vooral ook een middel om mijn sociale contacten 
in de quiltwereld (Zo leuk, zulke gezellige mensen!) 
een beetje op peil te houden.
Zonder Bee's zou er helemaal niks van terecht komen. 


Er moet ook tijd overblijven voor een beetje tekenwerk en voor de 
journals.
Zoals het "buurmeisjesproject".
Dat was deze keer een makkie.

Regelmatig kijk ik op journal 52 wat de weekopdracht is.
Een week of wie weet misschien al twee weken terug was het "cards"
Tja en dan is Queen of Hearts wel heel voor de hand liggend. 


Vrijdagavond. Om half tien was het dan 
e-i-n-d-e-l-ij-k
tijd om dit snoepgoed te voorschijn te toveren.


Materiaal en patroon voor mijn Christel Seyfarth 
vogelsjaal.

Het lijkt wel of mijn hele leven wordt bepaald door 
die leuke kalenderspreuken van Flow. 
Maar het kwam net weer mooi uit:
Just start! 

Eerst een proeflapje.


Maar ja, de proef slaagde zo goed 
dat Rafeltje besloot maar door te breien.


Het is weer een project van lange adem! 
Dit inbreien gaat tijd kosten.
Maar dat mag.
De sjaal hoeft niet snel af. 
Het is meer een uitdaging voor mezelf om zo'n toch wel 
ingewikkeld patroon in te breien.


 O, wat is het moeilijk om van het mandje af te blijven.
Fair isle breien doe ik zoooooooo graag.

Mocht je je afvragen hoe het toch met de retrosjaal is..
Wel die is geemigreert.

Dat werd niks. 
Het werk was zo stijf als een plank en veel te breed.
Voorlopig is ie lekker aan het uitrusten in een leuk mandje.
Ik zag me het ding ook niet dragen en...
het lijkt erop dat de oude Mevrouw gelijk had met haar 
museumstuk. 
Rafeltje vind dat je geen energie moet verspillen aan 
nutteloze zaken die toch niks worden. 
Aan dit dode paard blijft ze echt niet trekken! 


9 opmerkingen:

  1. Een groot compliment voor die 1000 vingerhoedjes! Jeetje wat een hoop steekjes bij elkaar. Als ik het goe begrijp gaan er nog meer vingerhoedjes volgen? Knap hoor!
    Oh die Christel Seyfarthsjaal...die is mooi! Ooit heb ik er ook een van haar gebreid en ik 'mag' er niet nog eentje maken van mezelf (want wat moet ik er mee? :-) maar als ik dan jou berichtje lees en de foto's zie, gaat het kriebelen..... ik wens je er heel veel plezier mee, maar dat gaat natuurlijk lukken!
    Wat jammer dat je retrosampler niet gelukt is....
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wow wat een mooie vingerhoedjes quilt wat veel uurtjes zullen daar inzitten knap heel kknap het maakt niet uit wanneer het afkomt ik ben ook met langdurige projecten bezig ik vind het wel wat hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een aantal 1000, mooi.

    maar ik zou eerder het mandje breigaren tevoorschijn halen, prachtig . Ook het patroon. Welk garen gebruik je ?

    ja retro is leuk maar soms moet het in de oude tijd blijven ?;))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie kleuren ,dat word weer een plaatje en ja zo leuk dat inbreien ,en vingerhoedjes prachtig ,leuk weer allemaal ,geniet er vanaf hier ook van

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat maak je toch allemaal prachtige dingen... jij bent echt wel uber-creatief hoor... ik geniet ook altijd zo van je tekeningen...
    Fijne zondag verder nog,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw 1000 hoedjes. Dat is een hele klus. het ziet er mooi uit. Vrolijk. Succes met breien. Leuk om wat afwisseling te hebben toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Helemaal weg van de vingerhoedjes... Lijkt me erg leuk om mee bezig te zijn, lekker in je voorraad quiltlapjes snuffelen en puzzelen om het een leuk geheel te maken.
    En dan je nieuwe project... wow, is dat even een beauty! Prachtig, prachtig, schattig patroon.. helemaal top, beeldige kleurencombinatie...! Ik kan me zo goed voorstellen, dat je vingers jeuken om er mee verder te gaan.

    Succes!

    ps. leuk om kennis te maken met je Queen of Hearts-buurmeisje...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ben je al ver met je vingerhoedjes! En ach, gewoon rustig aan verder werken wanneer je daar zin in hebt. Er zijn ook zoveel leuke dingen om te doen hè. In mijn geval zijn dat allemaal Quilterige Zaken ;-) maar jij bent daarnaast ook nog druk met breien en tekenen. Daar waag ik me maar niet aan, ik geniet gewoon lekker van wat jij laat zien.
    Fijne Koningsdag en groetjes,

    Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De vingerhoedjes worden mooi maar de vogeltjessjaal ziet er toch ook heel aanlokkelijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen