maandag 2 maart 2015

Lief dagboek.

"Mag ik even in je dagboek bladeren?"

Het wordt me nogal eens gevraagd.

En meestal mag het wel.
Maar ik hou altijd een oogje in het zeil.
Niet alles is voor andere ogen bestemd.


Dikwijls maak ik snel een tekeningetje van een 
gebeurtenis op een dag.

Niks bijzonders. 
Gewoon een krabbeltje.
Ingekleurd met kleurpotlood of een beetje waterverf. 

Het zijn hele gewone alledaagse dingen.

Zoals hierboven de handschoentjes die ik 
maar niet weg kon gooien en die al 
daaaaagen, nee,  weken op de trap lagen.

Zo blijven ze bewaard.

Ik heb trouwens uit het tekenen geleerd dat ik wel heel moeilijk iets kan 
weggooien. 

Maak er een foto van wordt wel gezegd.
Tja, die verdwijnt ook weer in een mapje op de computer! 
Ach, dan doe ik maar een tekening.

Gewoon van hele alledaagse, soms wat saaie dingen.


Zoals de primula's die ik afgelopen week kocht.


Of de vloer die ik woensdag schrobde.

Het lijkt zo gewoon.
Maar stel je voor dat je zo'n dagboek met alledaagse tekeningen 
vond van honderd jaar geleden.

Er zou een wereld voor je open gaan! 


Wat ik ook wel doe is even tekenen wat ik die dag droeg.

Wie weet er nou nog wat ze op 23 december 2011 aanhad? 


Of op11 november 2012? 

Ha, ik zie dat mijn elastieken armkous er ook op staat.
Je weet ik haat dat ding.

Lelijk, lastig.
Maar ja, wat moet dat moet! 

11 opmerkingen:

  1. Nou zeg..wat ontzettend leuk!!! Heerlijk dat je zulke vrolijke tekeningen kunt maken...leuk hoor dat ik er even in mocht spieken..hihi, je brengt mij op een idee ;) Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ik vind dit zo ontzettend leuk ,denk dat ik ook eens een poging ga wagen ,wat een kleurige gezelligheid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk om zo een dagboek bij te houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit vind ik echt een van de allerleukste dingen die ik de laatste tijd heb gezien... Wat een geweldig idee en wat vreselijk leuk gemaakt.....
    En dat blijft natuurlijk heel leuk om door te bladeren...
    Fijne dag vandaag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk is dat! En wat kun je goed tekenen!
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat geweldig Anny. Dit dagboek zal over 100 jaar ook nog met veel plezier bekeken worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een erg leuk idee Anny! Wat een leuke kleren draag je...vooral dat rokje met cirkels! En die strikjesjurk had ik ook, in wit.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke tekeningen. Dat is inderdaad geweldig om af en toe even door te bladeren

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Anny, wat is dit bijzonder!!! Een getekend, gekleurd dagboek. Prachtig en je kunt ook nog leuk tekenen ook. Je laat dit toch wel afdrukken voor het nageslacht of voor de geschiedenis!!! Kijk, lieve mensen in 2011 droeg men dit en dit. .....Geweldig idee van jou. groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een bijzonder dagboek. Leuk dat ik ook even mocht bladeren.
    Bedankt voor de inspiratie!
    Groetjes,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen