maandag 8 december 2014

Atelierdagje.

Daar moet je je nou ook weer niet te veel 
van voorstellen! 

Voordat ik aan de slag kan moeten de hondjes uit,
de oude Mevrouw en ik drinken samen gezellig koffie
en ondertussen flans ik een aardappelschotel in elkaar.  

Effectief bleef er anderhalf uur over om
op mijn kamertje te spelen. 

Geen minuut te verliezen dus.


Eerst het blikje met de kerstroodborduurtjes
(onthou dit woord voor een partijtje scabble!) 
opgezocht .
Oh, deze is nog niet helemaal af.


Maar de andere twee wel.
Ieder jaar borduur ik in de tijd naar Kerstmis 
wat aan een rood kerstachtig werkje.


Het patroontje voor dit jaar overgenomen op stof.


En uit dat leuke "Tilda"boek het lammetjespatroon geknipt 
zodat ik het in een verloren kwartiertje kan stikken. 

Iemand vroeg welk boek het precies was.

"Homemade & Happy.
van Tone Finnager.
Het is een vrij nieuw boek uit 2014. 


De meeste tijd besteedde ik aan het ontwerpen van een
nieuwe kaft voor het dagboek van 2015.


Een beginnetje met borduren was snel gemaakt.

Mocht dit patroontje je bekend voorkomen.
Dat klopt.


 Dit is een deel van een journalblad dat Mevrouw Rafel 
afgelopen maand maakte.

Het papieren blad is niet sterk genoeg om een heel jaar 
te overleven op een boek.
Dus zet ik het min of meer om
in stof. 

Toen was de ochtend om.


En was de aardappelschotel was ook nog prima gelukt!

Mocht je nu denken  dat ik de Stonefieldsblokjes verwaarloos?


Nee hoor, de eerste 2 blokjes zijn klaar.
(Sorry voor de slechte foto: het is ook zo snel donker! ) 

8 opmerkingen:

  1. Oei..... wat is je rode borduurtje ernstig leuk zeg! daar mag jij trots op zijn ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk idee om elk jaar rond Kerst zo'n kerstrood borduurtje te maken.
    Het was toch een bijzonder gezellig ochtendje, meen ik te zien.
    Lieve groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Naast alle andere werkzaamheden toch een heel productief creatief anderhalf hoor! Leuk zeg de Stonefieldsblokjes ! De kop is weer van deel drie af bij jou. Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohhhh, wat zijn die borduurtjes leuk!! Ik ga naast het plukje gras voor de katten ook wat TIJD zaaien. Tegen de tijd dat het opkomt, heb ik dan hier en daar ook zo'n kwartiertje als het jouwe...
    Je voorkant is heel goed gelukt, zet je de jaarboeken wel eens op een rijtje om ze nog eens te bekijken? Het Tildamuisje is misschien wel een aardig vriendinnetje voor Keesje ....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeetje Anny, wat maak je toch prachtige dingen. Die kerstrode borduurtjes vind ik super schattig en de kaft van je nieuwe boek voor 2015 wordt heel erg mooi zo...
    Maar je atelierdagje teruggebracht tot maar anderhalf uur, dat is wel wat karig hoor...Morgen nog maar een keer dan?
    Ik wens je een heerlijke avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik weet niet wat er gebeurd is, maar ik heb een hoop van je postings gemist.
    Je bent leuk bezig geweest! Die rode stitchery is zo leuk.
    Je merkt goed aan de blogs dat kerst op komst is.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Met dat prachtige borduurwerk bij de hand zou je toch glad de ovenschotel vergeten. Die Tilda lammetjes zag ik ook al ergens, ze zijn leuk! Fijne dag,

    BeantwoordenVerwijderen