vrijdag 31 oktober 2014

Zo heerlijk rustig!

Ja, ja! 

%$#@$%^#

Geen internet! Het modem was stuk.
Dus had ik dik 2 dagen geen internet. 

Niet even snel opzoeken of ascorbinezuur 
of vitamine C (E300) 
gebruikt kan worden als bakverbeteraar voor brood.
En hoeveel je dan nodig hebt. 

Niet even kijken of dat leuke jasje 
wel in die kleur in de webwinkel staat.

Niet de buienradar checken zodat de hondjes 
niet helemaal kletsnat worden tijdens hun wandelingetje.


Maar kijk eens, op aanraden van de oude Mevrouw Rafel 
bestelde ik een regenjasje voor Lizzy 
bij het dikke blauwe mannetje.

Ze wil het niet showen.
Bang dat ze uitgelachen wordt.

Vooral nadat een paar weken geleden in "Trouw"
een column stond waarin Cavalier King Charles spaniels 
nichterige Pim Fortuyn hondjes werden genoemd.

Dat kwam hard aan want deze lieve hondjes verdienen 
deze benaming gewoon niet! 


Maar goed: er zit zelfs een zakje op haar rug.
Kan ze haar boterhammen meenemen. ;-) 

Overigens heb ik me niet verveeld de afgelopen dagen. 
Weet je wat de "pijn" lekker verzachtte: 

Lost & Found: 


Deze wolletjes! 

Ze stonden nog in hun originele doos waarin ze verzonden 
waren, ooit eind jaren 70,
in een donker hoekje van de oude mevrouw's linnenkast.

Woensdagochtend stond het doosje bij haar in de gang.

Rafeltje: "ben je nu weer pakjes aan het aanpakken voor
de hele straat!"
En zo ging ze meteen maar voortvarend verder:
"Je doet toch niet 's avonds de deur open he?"

(de oude mevrouw is in het verleden al eens overlopen door 
de plaatselijke drugsverslaafde... ) 

Nee, nee, was het antwoord.

"Er zitten strengetjes wol in.
Van jou!"

????????? 

"Van mij?"

In ieder geval wist ik er niks meer van.
Ook niet wat ik er ooit van wilde maken.
Een paar strengen waren wel tot kloentjes
(echt Westlands voor een bolletje wol) 
gerold. 

Eenmaal thuis pakte ik direct 


dit boek erbij.


Misschien eerst een paar van deze vingerloze wantjes breien? 
Of 


deze leuke gestreepte sjaal? 
Die heb ik al heel lang op het oog en
met zo'n meevaller moet het toch lukken.

Zo meteen eerst wat steken opzetten voor 
de wantjes.

Maar eerst natuurlijk blogjes lezen 
want door dat gedoe met het modem 
loop ik dagen achter. 

9 opmerkingen:

  1. Oooh, ActionGirl is he-le-maal wég van dat jasje!!! Zij wil het nu ook....voor als ze 's avonds nog even zelf naar buiten gaat, als de baas en het vrouwtje naar boven gaan. Zij heeft ook een mooie pluimstaart, net als de hondjes - dan mag ik toch ook wel zo'n super jasje?
    Wij den ken er nog even over...

    En, wat een enige meevallertje heb je daar - en dan zo lekker door de boeken snuffelen: wat zal ik/wat kan er mee/ hoe ga ik...VOORPRET heet dat... Veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat was schrikken met dat afkicken. Ja dat doet wat aan een mens he geen internet. Niet met je vingers knippen en Wikiipedia geeft me het antwoord. Maar..... Ook wel heel erg lekker. Mooie wolletjes en zo leuk dat ze al zo lang op je wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hele leuke blog. Ik heb er weer van genoten. Fijn weekend. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dan blijkt maar weer hoe afhankelijk we zijn geworden van het internet, of beter gezegd hoe afhankelijk we denken te zijn... Want je kunt ook een kookboek pakken of naar het weerbericht op de radio luisteren. Lang niet helemaal hetzelfde, dat begrijp ik ook wel, maar toch... En in de tijd dat we achter de pc zitten kunnen we heerlijke wandelingen maken met hondjes die voorzien zijn van de prachtigste regenjasjes en sjaals breien van de mooiste bolletjes garen... Ach ja, gelukkig doet je internet het weer, maar een dagje zonder is best wel eens lekker...
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh man als ik dit weer langs zie komen krijg ik ook meteen zin wat zou ik graag jouw buurvrouw zijn ,zo leuk weer ,en laat ze maar kletsen hoor zijn heerlijke hondjes ,maar dat weet jij als geen ander ,knuffel ze maar van grace en mij .had je trouwens al gemist.....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hmmm nog maar een keer proberen een reactie te plaatsen. Leuk je bezoekje en leuk om te zien wat jij met welke kleuren de stonefield doet. Volgen dus

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het hondenjasje is superstoer hoor. Op dit moment vier ik vakantie in Taiwan en daar zijn de hondjes helemaal uitgedost met hoedjes en strikjes en ze zitten zelfs in echte hondenkinderwagens die door jonge stellen worden voortgeduwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo'n regenjasje is geen overbodige luxe in ons land.
    Prachtige wolletjes en wat zien ze er nog mooi uit, ook helemaal niet aangevreten door Charlotte en Bas.
    Fijne zondag,

    BeantwoordenVerwijderen