woensdag 4 juni 2014

Plannetjes.

AL 3 weken heb ik geen quiltnaald in handen gehad! 

Ik moet het werk ook nog helemaal uitzoeken.
Een voordeel is er wel:
ik zie alles weer met een frisse blik. 

Wel ben ik begonnen met de 

Index-card-a-day challenge.


De bedoeling is om iedere dag gedurende
de maanden juni en juli een 
indexkaart te veranderen in een of ander werkje.
Een mooie gelegenheid om weer eens lekker te gaan tekenen
en knoeien met inkt en verf. 

Alleen: indexkaarten waren vroeger van karton.
En nu is het plastic fantastic!
Dus gebruik ik gewone kaartsysteemkaarten en 
omdat ik de ruitertjes erop wel leuk vind
kocht ik bij m´n hofleverancier losse ruitertjes. 

Het idee van de challenge vindt je op haar website. 


Verder denk ik al aan de winter.
Er ligt hier al een tijdje een aantal bollen Noro Taiyo.
Een katoenen garen met wat wol en zijde erin en met een klein
beetje polyester om het garen sterker te maken.
Daar wil ik een mutsje van breien. 
Maar ik moet nog wel wat proefjes doen want  het originele
patroon gebruikt een andere kwaliteit garen. 

Je ziet plannen genoeg.
Als ik dit nu zo schrijf moet ik ineens aan die reclame denken 
waarin gezegd wordt: 
"Plannen genoeg, Stanley, maar kan het ook allemaal?

Daar wordt verwezen naar de financiele situatie van de net gepensioneerde...
Maar Rafeltje zoek vooral tijd! 

Voorlopig kost Tollebol nog veel tijd.
Hij knapt wel op maar heeft een stevig jasje uit gedaan zoals we 
dat hier zeggen. 
Hij bedankt nog voor alle goede beterschapswensen: WOEF! 


3 opmerkingen:

  1. Kobus vroeg me vanmorgen nog of ik je naar zijn gezondheid wilde vragen.. Ook hij stuurt nog een flinke portie beterschapswensen!
    Heerlijk, plannetjes maken... Veel plezier met de kaartjes challenge. Ik ben benieuwd naar de resultaten .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En hier de groeten van grace die erg meeleefde ,fijn dat het beter gaat en leuke plannen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach die arme, gelukkig gaat het nu wel beter met hem! Rustig aan maar, dan knapt hij vanzelf weer helemaal op!!
    Mooie Norowol, prachtig hè die tintjes, ik ben er ook dol op!
    Veel plezier met al je plannen Anny en lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen