vrijdag 22 maart 2013

Zo doe ik dat...


Voorlopig noem ik hem mijn medaillonquilt. Zo nu en dan wil ik je op dit blog meenemen in mijn ontwerpproces.  En... zo te zien schiet ie al aardig op ;-) De eerste rand ligt al klaar. Die ligt al jaren klaar. Het zijn 12 blokken van elk weer 16 diagonale blokken, helemaal met de hand aan elkaar gezet. Oorspronkelijk waren ze bedoeld voor het midden van een Kaffe Fasettquilt. Maar je kent het wel: af en toe strandt een project.
Eerlijk gezegd heb ik deze blokken even snel op de grond van het ateliertje neergelegd. Niks deftige designwand! En de achtergrond stof heeft ook nog geen realistische afmetingen!
Voorlopig komen er om bloemen en blaadjes te maken geen kant en klare malletjes aan te pas. Ik ga eerst vormen knippen van papier. Maar af en toe knip ik ook gewoon stof. Voor mij hoeft alles hetzelfde te zijn. Beetje folkartachtig (dat staat vast niet zo in het woordenboek) werken past me wel.

1 opmerking:

  1. Kijk, dat is al een heel goed begin! Lekkere kleuren, mooi middenstuk om te vullen met wat je maar bedenkt... Ik ben erg van het folkart achtige - de quilt zegt je wel, welke kant hij op wil!
    Succes en plezier er mee. Wij kijken graag met je mee!

    BeantwoordenVerwijderen