zaterdag 16 maart 2013

Braaf...

en ook een beetje saai. Zo voelt de afgelopen week. Natuurlijk, het kan niet altijd groots en dramatisch zijn. Maar er mag wel een beetje meer peper in m'n leven.

Ik loop al weken te dromen over een medaillonquilt met middenin een groot en dramatisch bloemstuk. Dus niet zo iel als dit kleine quiltje dat heel deftig: "kan met tak" heet. En dat ik altijd gebruikte in de lessen folkart quilts die ik aan het begin van 2000 gaf. Tussen haakjes, als je goed kijkt zie je dat het quiltwerk nog lang niet af is en er zitten zelf nog verlenglappen aan het werk om het gemakkelijker in de quiltring te krijgen!
Nee, het enige spannende op dit moment zijn de 2 kleinere quiltjes die in de wasmachine draaien. Het is nog nooit fout gegaan... maar het blijft spannend hoe ze uit de strijd komen.

Ik was dus heel braaf afgelopen week:

Ik breide de lila ajoursjaal af en ook het 22ste patroontje van de breirol van Jookies.


Het tasje van Jeanny is ook eindelijk af. En ik betaalde weer eens teveel voor een boek:


Natuurlijk ga ik ze niet breien... maar als collectorsitem is het wel een heel leuk boek. Maar... bij de witte boekhandel ligt ie wel voor 9.99 inplaats van 14.95!
Maar... de 2 quiltjes hangen inmiddels aan de lijn en ze zien er weer goed uit.

6 opmerkingen:

  1. Heerlijk zoveel af gemaakt. Dat boekje is leuk ook je bloemen lekker vrolijk.En je sjaal super kleur.

    Te veel betalen voor iets kan ik ook niet uitstaan, ik voel met je mee.

    Succes met alles.

    José

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gezellig blog heb je! Leuk die speciale vorm van borduren hieronder, nog niet eerder gezien. En je boekje van de koninklijke familie is inderdaad te leuk om te laten liggen! Wie verzint zoiets, haha. Zou bea zelf ook al aan het breien zijn? Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wel een hoop inspirerende projecten al noem je het saai ;) Ik denk wel eens dat 'anderen' het saai vinden als ik een dagje thuis gehandwerkt heb maar ondertussen heb ik er dan wel van genoten ;)
    Mooie dingen laat je weer zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Och, wat jammer dat het blauwe mannetje de verkeerde prijs heeft -het is wel een leuk boekje? Haal je binnenkort bij de ramshwinkel nog even de Royal Wedding, heb je de Engelse koninklijke familie er ook bij! Ik vind het kleine quiltje heel schattig. Hoe groot wil je de medaillonquilt maken? En dan van vrolijke, bonte kleurtjes? Ik zag leuke dingen bij Sue Spargo, is misschien leuk om van uit te gaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een productieve week wel al was het dan minder spannend. Je sjaal en tasje zijn mooi geworden. Leuk boekje, jammer dat het elders weer goedkoper was, daar kan ik ook niet tegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo er is van alles afgemaakt deze week. Je sjaal is prachtig!!
    Stuur je mij ook foto's van het tasje voor in de fotogalerie??
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen