vrijdag 7 december 2012

Dank u Sinterklaasje...

Maar voordat ik Sint ga bedanken wil ik toch even een echt mooi sneeuwvlokje laten zien:
Dit gehaakte exemplaar ziet er stukken beter uit dan wat er buiten ligt: vieze nattige grijzige brij. De verwachte sneeuwstorm - alles was weer flink overdreven met code oranje voor het weer!- is hier in ieder geval uitgebleven maar alles is nat, slipperig en vies!
Gelukkig kan ik heerlijk binnen met m'n cadeautjes spelen. Maar ook deze keer wist Rafeltje niet wat ze moest vragen! O, o, o, wat hoopte kleine Keesje op een broertje of zusje toen hij dat hoorde.
Maar nu zit hij pruilend in een hoekje... Hoewel Sint hem niet vergat en ik net nog aanbod of hij soms met het serviesje wilde spelen zit hij hier in een donker hoekje te mopperen. Ik kon hem niet eens goed op de foto krijgen. Dus geen broertje of zusje voor Keesje helaas!
De oude mevrouw Rafel is nu zo oud dat ze zelfs niet eens meer voor hulpsinterklaas kan spelen. Dus moest ik zelf maar iets verzinnen en kopen. Dat viel nog niet mee. Het presentje mag niet nuttig zijn: geen handige apparaten, kleding etc.
Gelukkig had ik een week of twee geleden nog een stofje nodig. Zo handig met een quiltwinkel op het dorp. En daar bij de Quilthoeve (klik) vond ik dit boek
 Met prachtige bloemen om te borduren. Als voorbeeld gebruikten de schrijfsters de bloemen die je misschien welk kent van het aardewerk uit Sarreguemines. Een hele oude aardewerkfabriek uit 1790 die pas onlangs ophield met de productie. (Naast die mooie bloemen maakten ze ook veel minder aansprekende serviezen en ook het witte aardewerk is wel bekend.) Als echte serviesgek - helaas heb ik niet van die mooie kommen) was ik direct verkocht. En ook de oude mevrouw Rafel was het helemaal met me eens. En met wat mooie kleurtjes DMC erbij kan ik zo aan de slag.

6 opmerkingen:

  1. ohhh superdesuper, mevrouw Rafel (en mijn complimenten voor het wijze besluit van d'oude mevrouw Rafel) het boek staat ook in mijn boekenkastje, mocht ik ooit de hand kunnen slaan op twee kommen dan doneer ik er een aan u.

    Veel plezier met je 'Digoin's"

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heerlijk, nieuwe spulletjes om mee te spelen... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi boek.... heb ooit lang geleden sanitair van Sarrequemines gehad rose verlopend naar bordeauxrood, was toen ook zo mooi.
    We hebben elkaar lang niet gezien, maar als ik havermoutkoekjes bak denk ik aan jou. warme groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi sneeuwvlokje! Jammer dat popje geen broertje kreeg...! Mooie patroontjes!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen