zondag 30 december 2012

Aan de rol.

Aan de breirol wel te verstaan! Rafeltje is heus niet begonnen met een vroege viering van de jaarwisseling.
Onderop zie je de breirol van Jookies (klik)  Die brei ik van gemerceriseerde (glanzend gemaakte) Durable katoen. Dat materiaal is een beetje stug en daarom koos ik voor mijn tweede breirol (ja, je leest het goed) een veel zachter garen van Katia. Deze tweede rol vind je op het blog van haar. Nu de meesten daar mee klaar zijn ben ik toch nog begonnen. Dit voorjaar zag ik het niet zo zitten al dat ajour. En er komt dikwijls een steek terug waarbij je uit 1 steek 7 steken moet breien. Technisch gezien lukt het wel. Maar met m'n artrosehandjes lukt het niet. Nou, dan brei ik toch gewoon 1 steek recht in plaats van die ingewikkelde steek! Dat zeg ik nou wel gemakkelijk, maar Rafeltje is precies en -wil-het-net-zo-als-het-voorbeeld! Maar ja, een mens moet ook z'n beperkingen kennen! Een hel overwinning!

En.. vind je journallen leuk, kijk dan even bij Teesha. Die heeft een leuk filmpje op haar blog. Helaas kan ik geen linkje plaatsen. Haar adres is http://teeshascircus.blogspot.com Maar als ik het link gaat dat naar een zelfde adres met nl als extensie en dat is Teesha niet. Klik...deze doet het wel...

4 opmerkingen:

  1. Dat werk van Teesha is toch geweldig! Ik zat het filmpje te bekijken en dacht: kon ik maar eens een workshop bij haar doen! En, dat kan: Art Romp noemt ze het.. Kost wel wat, (en je moet er voor op reis), maar je kunt erover dromen, toch?
    Ps. Je breirollenzijn heel mooi. Ik ben er ook mee bezig.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je die tweede rol ook maakt!
    Die van mij is af, maar die steek waar je uit 1 er 7 moet maken, is mij slechts in een patroon gelukt (artrose hand), daarna heb ik in een patroon er slechts 5 van gemaakt en in het laatste patroon vond ik zelfs 3 genoeg!
    Resultaat is toch mooi!
    Dank voor de lieve reactie telkens op mijn blog!
    Fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2013

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schitterende breirol

    Alvast een heel fijn uiteinden en een heel goed begin voor 2013 en heel veel liefde geluk en gezondheid, en heel veel handwerk plezier

    Liefs Joke en tot volgend jaar , Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wijs mens ben je! en het resultaat mag er zijn!

    BeantwoordenVerwijderen