zondag 25 november 2012

Toverlus

Even een paar woordjes over breien met de toverlus of in goed hollands: magic loop knitting. Ik zie dat er op m'n blog veel naar gezocht wordt. (Het is een blogje van eind mei 2012) . En ik krijg er de laatste week ook nogal wat vragen over. Met de toverlus kun je met weinig steken gemakkelijk in het rond breien door een rondbreinaald te gebruiken.  Bijvoorbeeld de beentjes van de poppen van Arne en Carlos. Ook kerstballen laten zich zo gemakkelijk breien. Op youtube.com staat een heel duidelijk voorbeeld. Zoeken op magic loop knitting tutorial. Ja, je moet zelf even zoeken want mevrouw Rafel vind zo'n zwart gat van een filmpje niet leuk staan op haar blog!

4 opmerkingen:

  1. goede tip, ik probeerde vandeweek een muts op een te grote rondbreinaald te beginnen en dat lukte niet helemaal...
    gewoon op 2 pennen gedaan.
    misschien doe ik nu nog een poging

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wist niet dat dat kon zo. Handiger dan met 4 naalden.
    Het is echt weer om te breien vandaag. Fijne zondag,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O leuk je hebt het nu hier gezet, was weer op weg naar mei !!;-))

    Nog niet aan tot gekomen maar wil het écht proberen !!

    Mooi weekend, dagdag... MM

    BeantwoordenVerwijderen
  4. nog zoveel te leren ...
    en leve you tube!

    BeantwoordenVerwijderen