woensdag 21 november 2012

O,ooo nog een werkje erbij!

Nee, 't is geen breirol hoor! Al lijkt mijn proeflapje wel het  beginnetje van een breirol. Wie weet ooit in de toekomst. Maar dan is het eerste patroontje welk heel krap opgezet. Nee, het is het proeflapje voor mijn kantsjaal.
Het patroon vond ik bij Drops. Ik wil graag een langwerpige sjaal breien - al is deze wat smal- en moet ik nou breder of zal ik maar doorgaan? De meeste leuke patronen zijn vierkant en eigenlijk is dat af en toe best onpraktisch. Ik brei op de oude aluminium naalden van de oude mevrouw Rafel. Gekocht in de 50 er jaren. Op de foto zie je het niet maar ze zijn helemaal krom. Als ik ze zie word ik er helemaal nostalgisch van. Ze zijn vast en zeker gekocht bij "De Wolbaal". Dat leuke handwerkzaakje waar ik als klein kleutertje strengetjes borduurgaren mocht uitzoeken.  O, was die winkel er nog maar. Het pandje staat trouwens leeg sinds "De Hypoteker"- Jazeker de hypotheker! het heeft verlaten...
Het is wel weer een werkje er bij maar zowel m'n pinwheelsjaal als de wanten zijn lastig mee te nemen om bijvoorbeeld gezellig bij de koffie bij omi te breien.

En .. voor alle Westlanders: de blauwe katten staan allemaal in een advertentie in Het Hele Westland. Zodat mensen vast kunnen kiezen op welke kat ze willen  bieden... ik vind dat de mijne het niet gek doet.
MIAUW!

6 opmerkingen:

  1. ik ga op zoek naar je kat. Mooi kleurtje, de nieuwe sjaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk die sjaal en heerlijk van allerlei werkjes je kat is prachtig ,die nostalgie kan ik ook zo hebben ,koesteren maar Gr. Marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk die nostalgie.. wat een leuk verhaal over de Wolbaal! Ik snap dat die blauwe breinaalden je daar telkens weer aan herinneren;)! Mooi je breiwerkjes, wat wordt nou de sjaal, die ecru of de lila? Ik vind ze allebei mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk en mooi breiwerkje!
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige kleur heb je gekozen voor je sjaal - het lijkt me lavendel ( als ik dat goed zie, zo vanuit het verre F risee land). Mooi patroontje ook. Deze breedte kun je wel lekker om je nek draaien. Is er veel belangstelling voor de katten? Het is een vrolijk tiepje, lekker opgewekt, die blauwe kleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. dat wordt een sjaal om elegant door de winter te schrijden ...

    BeantwoordenVerwijderen