zaterdag 27 oktober 2012

Operatie knipbies

"Nee, vrijdagochtend dan kan ik niet...", riep ik al de hele week. Gisterochtend plande ik een atelierochtendje om m'n pinwheelsjaal af te zigzagen en door te knippen.
Dat moet ik even in alle rust kunnen doen. Veel dingen gaan hap-snap onder andere werkjes door. Maar hier wilde ik de tijd voor nemen. Vooral ook omdat de naaimachine en ik geen beste vriendjes zijn. Rafeltje wil altijd veel te snel op dat ding. Zo'n formule 1 race wordt het dikwijls ;-0
Maar het ging allemaal erg gemakkelijk. Ook voor het doorknippen nam ik zo m'n maatregelen!
 Met m'n snijlineaal onder de bies kon ik bijna niet in de rest van het breisel knippen.En dat gebeurde ook niet hoor.
En het resultaat ziet er nu zo uit. Natuurlijk kan niet altijd alles zo voorspoedig gaan: draadbreuk! De draad van m'n langste rondbreinaald (160 cm) brak. En ja, dat soort lengtes verkopen ze hier op 't dorp niet. Trouwens er is op dit hele dorp geen rondbreinaald 3,5 meer te koop. Ik kocht ze allemaal. (2!) Inmiddels heb ik over de hele rondte steken opgenomen en kan het lange, hele lange naalden breien beginnen.
Nog even doorzetten.
Maar er is reden voor een feestje:
Onze Tollebol is vandaag jarig. 5 jaar is ie alweer. Reden om z'n feestmuts weer uit de kast te halen.
En:
Keesje zit weer heel tevreden te kijken op zijn vaste plekje in de kast... en daar komt ie voorlopig nog niet uit. Zoals sommigen van jullie suggereerden. Die Keesje toch!

8 opmerkingen:

  1. Ha Anna, heb je nog steeds zo'n naald nodig? zo ja dan stort ik me ASAP (as soon as possible) in de kast met voorraden. Ik heb hier nog een aardige erfenis aan Anonieme Breinaalden liggen, laat maar weten of ik moet duiken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Slim idee om je snijlineaal onder de knipbies te doen. En hoe vond je het resultaat na het doorknippen? Wat een apart moment hé als je eindelijk je shawl kunt zien als 'driehoek'.

    Nu nog 'even' de randen breien. Ik hoop dat je snel weer een goede rondbreinaald kunt vinden!

    gtetjes weer
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van harte feliciteerde met deze mijlpaal. Dat heb je heel goed gedaan! Wat ligt je sjaal er mooi bij. Super!
    En ook nog felicitaties voor T ollemans, dat hoedje staat hem heel charmant!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oei, wat spannend moet dat geweest zjn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Spannende dag had je, maar het ziet er goed uit. Leuk om 'm nu zo languit te zien. Gefeliciteerd met de jarige.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een ramp als die draad knapt. ik word ineens heel zenuwachtig: ik ben zelf ook iets ingewikkelds op een rondbreinaald aan 't breien. ook met een 'steek' die ik binnen 60 naalden moet doorknippen. brrrrr ......

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat slim met die lineaal eronder! Handige tip! Groet, Wieke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hij is wel super leuk geworden hoor,Gr. Marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen