zaterdag 8 september 2012

Borduren

Het lijkt wel of ik altijd aan het opruimen ben... Nu waren het alle "draadjes" die weer eens nodig geinventariseerd moesten worden.
En daarbij kwam ik ook een leuk borduurwerk tegen a la Sue Dove.
Ja, het is vreselijk scheef. Maar dat is Sue's werk ook! Maar dat hele scheve is er wel de oorzaak van (denkt Rafeltje) dat ze de laatste tijd niet meer A la Sue werkt. Terwijl het zo leuk is om te doen. Misschien toch maar eens in een ring proberen!
Het inspireerede me ook tot een serie kleine borduurtjes van ongeveer 4 x 4 cm. Veel kleiner dus dan de bloemenvaas, die is ruim 18 x 18 cm!  Bij dit kleine boorduurtje is de achtergrond trouwens machinaal geborduurd.
Mijn inspriratie haalde ik uit dit boek:
 Ik kreeg het ooit van haar van nuttig en fraai en het is na zeker een jaar of 4 toch nog altijd een inspiratie bron.
Zaterdag is pinwheel-update-dag... Maar met naalden vol met 444 steken (gisteren geteld) gaat het niet zo hard... Volgende week weer een foto.

5 opmerkingen:

  1. Wouw helemaal in Anny's stijl !!
    Fijn zonnig weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi zeg, dat je dat kan..! Het zijn echte kunstwerkjes Anny, knap en zo vrolijk!! En... krijg je niet stiekem de kriebels om weer zelf wol te gaan verven? We hebben echt genoten, het geeft zo veel plezier! Fijn weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een leuk werkje en wat een leuk boek lijkt me dat! dus weer lekker bezig geweest, en nu hup weer een naaldje breien. 444 steken is inderdaad niet weinig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is helemaal jou stijl, leuk! Het borduurtje is ook heel leuk, knap, ik zou niet weten hoe het moest! Het boek lijkt me ook heel leuk!
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hej Anny, ik heb een aantal blogjes gemist, want ik was er even tussenuit. Het is hier weer genieten van je borduurwerkjes. Prachtig garen ook voor de sokken.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen