woensdag 15 februari 2012

Tekenen met Hundertwasser.

Vorige week was er weer een tekenles met een Hundertwasseronderwerp. Door de kou was ik helaas verhinderd, maar van de les spiralen heb ik wel wat materiaal:
Kijk, zo ziet een spiraal bij Hundertwasser er meestal uit. Maar ik mocht helemaal los gaan en maakte er dit ingewikkelde geheel van:
Dit is een deel van de tekening. De spiraal loopt wel in 1 stuk door... En ik maakte er maar een grapje van door op te merken dat het in mijn hoofd ook zo'n rommeltje is. ;-) Ik wil nog wat goudkleurige accenten aanbrengen op de tekening. Hij is dus nog niet helemaal af. Maar de scanner houdt niet van goud... dat wordt dof wittig-bruin.
Een andere les ging over hoeden. En ook daar heb ik nog niet alles van klaar. Maar zo in m'n eentje maakte ik een kleine tekening van 3 bij 3 inch. Die scande ik in toen hij nog in zwart-wit stond om later in verschillende kleurcombinaties om een te kijken hoe dat het werk beinvloedde.


Met blauw en oranje.. tegengestelde kleuren in de kleurencirkel. Het blauw ziet er wat rommelig uit. Daarvoor gebruikte ik gewone viltstiften in plaats van m'n Copic markers... foutje...

Net als rood en groen... ook tegengesteld... en

Geel met groen, opeenvolgend in de kleurencirkel... Wist je trouwens dat je tegenwoordig ook met Hundertwasser kunt breien?

Vorige week kocht ik deze sokkenwol. Opal heeft een hele serie draad geverfd met als inspiratie een werk van Hundertwasser... De wol is voor m'n crisisdekentje... Het begint met dat dekentje trouwens wel op hogere economie te lijken want ik moest nu echt materiaal bijkopen!






7 opmerkingen:

  1. Zo leuk die meisjes in roze en rood en de mooie achtergronden.
    De patronen zouden zo ontwerpen kunnen zijn voor Vlisco. Die stoffen zijn trouwens ook te koop op de website.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi Anny! vooral met geel/groen, zo vrolijk! En zo'n bol wol, daar heb je ook niet om te lachen, ik vind wol heel duur, maar zeker geen straf om te kopen,hi,hi!
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tjonge, Anny, wat maak jij mooie kunstwerken. Echt heel erg leuk. Ben ook wel benieuwd naar je Hundertwasser. Ben wel een bewonderaar van zijn stijl.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Even kijken of ik ook zo'n ingewikkelde manier op m'n blog heb om een reactie te plaatsen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat enig, en wat zijn je poppetjes weer leuk
    veel brei plezier

    Helaas Anny bij jou staat de robot ook aan

    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen