zaterdag 18 februari 2012

Prefab

Zaterdag is huisje-update-dag. Ik deed afgelopen week niet zo heel veel! Legde wel wat huisjes klaar. Een soort prefab huisjes zijn het. Ik snij ieder huisje apart! En leg het geheel dan op een doek. Af en toe wappert er weleens een onderdeeltje weg, maar dat vervang ik dan uit m'n restjes blikje:
Ik doe al m'n werk in aparte blikjes (of soms plastic doosjes), tenminste zolang het patchwork betreft. Borduurwerk en breiwerk gaan in een doek.
Blikjes... ik ben gek op blikjes. Dit blik kocht ik eens bij V&D in de uitverkoop. Er zaten kinderbakspullen in en bloem etc... en het stonk!!! Maar na een stel flinke wasbeurten heb ik er een schattig blikje aan. Mijn grootste trots is

dit echte jaren 70 blik. Oh, wat was het duur... en ik heb er dagen over gedaan voordat ik de knoop doorhakte en het blik met bijpassend dienblad kocht!

Voor m'n spelden gebruik ik al jaren dit Oililyblikje... en ben je nu ook zo gek op blikken en trommels: bij haar is er een give-away van zo'n leuk blik van Juffrouw zonder Zorgen. (Even zelf doorscrollen naar het goede blogje.) Ken je Juffrouw zonder Zorgen nog niet, neem dan snel een kijkje, want het is de moeite meer dan waard...  Maar terug naar de huisjes... ik deed niet zoveel
drie huisjes maar... En ik kocht voor het eerst iets voor de quilt: lichte stof voor de sashings want de stof die ik al gebruik raakt op... en gelukkig vond ik een goed passende stof. Samen met
dit gezellige blad. En zij weet een adresje waar je heerlijk in het blad kunt bladeren! Even doorbladeren naar 14 februari.) Gezellig weekend!

8 opmerkingen:

  1. wat zijn rode huisjes gelijkt weer zo anders dan de blauwe (van bv annelies)! leuk!! op een gegeven moment ga ik wat roder klossen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je leuke blikjes. Ik ben er ook gek op en heb ook een kansje gewaagd bij Wieke.
    Je huisjes zijn mooi en die tussenstof ook.
    Ik ga nu even bladeren.
    Fijn weekend, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi je huisjes en wat schitterend dat dienblad snap dat je daar verliefd op bent

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb zojuist je blog gevonden. Ik heb hem helemaal doorgebladerd en vind dat je heerlijk werk maakt.
    Ik kom vaker bij je kijken.

    Ps; mijn huisjes zijn ook rood-wit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mmm, dat Oilily blikje, wat een schatje! En ook nog een mooi tijdschrift! Ik zit weer te genieten..
    ps. wat een leuke stof bij je huisjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk blogje en wat een enige blikjes. Trouwens je huisjes zijn ook erg gaaf. En zie ik opeens de weggeefactie genoemd. Wat lief. Leuk hoor om dat bij een ander te lezen. Dank!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk he, die blikken, ze zijn niet alleen heel erg leuk, maar ook zo handig! En zie ik daar ook de nieuwste Simply Vintage liggen? Ik vind hem zo ongelofelijk gaaf, echt een ontdekking! Ben benieuwd of je er iets uit wil gaan maken (ik wel :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik ben weerloos tegenover blikjes. het kost heeeel veel wilskracht om ze niet te snel te kopen ...

    BeantwoordenVerwijderen