woensdag 8 februari 2012

Een hele klus!

Eindelijk ben ik dan begonnen met m'n nieuwste borduurlap: The houses of Hawk, Run, Hollow. Hij ligt er al een tijdje... Iedereen weet dat ik gek ben op huisjes... En dit patroon heeft er lekker veel. Maar nadat ik het als blok van de maand bij elkaar gespaard had duurde het tot afgelopen zondag voordat ik echt van start ging. Natuurlijk verwacht ik niet het werk achterelkaar af te maken...
Die liefde voor huisjes op merklappen ontstond al jaren terug. Ik bezocht een kasteel in Kent, Engeland. Lympne Castle heette het. Het ligt net boven Romney Marsh, in de buurt van Ashford. En tijdens de rondleiding kwam ik op een trap ergens een klein merklapje tegen, - een hele oude uit 1820 ofzo- en daar stond een huisje op. Ik heb er niet eens een foto van... en toen begon m'n liefde voor huisjes op merklappen.
Heb even gekeken hoe het nu met het Kasteel is. Op You Tube zag ik dat het een geliefde trouwlocatie is... en er is ook een filmpje met rondleiding, maar volgens mij is dat gemaakt door het huisspook, zo slecht is het.


Bij het pakket hoort een heerlijke selectie handgeverfde garens... En... ik moet toegeven... de tekst op de lap is nogal sinister... "when all my bones are rotten"... als al mijn botten verrot zijn... en de andere toespelingen op de dood maken hem een beetje "spooky"maar dat trekt me ook wel een beetje aan... Misschien ga ik er wel vanuit dat na mijn dood de nabestaanden de lap dan niet zullen durven weggooien... ;-) Nou ja, voorlopig is ie nog niet af! 

4 opmerkingen:

  1. jaaaaa

    het is de Hawk Run Hollow die ik eerder borduurde. heb genoten van elke steek! veel borduurplezier.
    http://myprettycorner.blogspot.com/2010/09/houses-of-hawk-run-hollow.html

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ai, als dat maar goed gaat, Anny en voorbedachte steekjes :) Je hebt wel een beauty uitgekozen en de garens zijn alleen om naar te kijken al een feest. Heel veel plezier, ik ga van jouw vorderingen genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dat wordt echt een lap met een verhaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtig blog heb je. groetjes van Janita

    BeantwoordenVerwijderen