donderdag 12 januari 2012

Het crisisdekentje

Het dekentje van de restjes sokkenwol (nou, restjes, dat is niet helemaal eerlijk! ;-) ) groeit en groeit... Deze foto is van een week geleden maar inmiddels zitten er alweer wat blokjes aan. Heerlijk, even 's avonds een toertje bij de tv. Bij dit werk is het maakproces (de reis) denk ik belangrijker dan het eindresultaat, hoewel het er best wel leuk uitziet...

Ik begin op mijn oma te lijken, de moeder van de oude mevrouw Rafel... geheel rechts, die toen zij net zo oud was als ik nu altijd met katoen blokjes breide voor onderkleden. Als kleine meisje leek me dat een onmogelijke taak... zo groot... zo lang aan een stuk werken...
De journal is een oudjes uit 2007. Ik werkte toen met opdrachten, ergens van  internet. Niet inspiration friday... Dat is ook zo'n site waar elke week een opdracht opstaat... ik weet het niet meer... wel dat de opdracht "family" was...
Zo... en nu weer snel een toertje... gezellig met dit weer, want het hoost hier buiten!

4 opmerkingen:

  1. hier is het even droog, maar het zou even mogen hozen, een vogel heeft net een duidelijke boodschap achtergelaten op de ramen :-)

    Heerlijk, breien. je dekentje wordt leuk, kan me voorstellen er lekker onder te kunnen zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke foto van de Rafel vrouwen.
    Ik heb ook zin om aan zo'n sokkendekentje te beginnen maar mijn garenvoorraad is nog niet voldoende.
    Mooi wordt het.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijk sokkendekentje!
    Het word prachtig! En wat veel lieve rozen op de foto, en ook een vrouw in klederdracht!!?
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 't is hier 't een na 't ander leuk ding om te zien!

    BeantwoordenVerwijderen