zondag 4 december 2011

Havermoutkoekjes

P. wilde havermoutkoekjes bakken en wist dat het recept op m'n oude blog heeft gestaan. Dat werd zoeken, zoeken, zoeken. Ook voor mij, want ik dacht in mijn onschuld dat ik het via de zoekopdracht "rafelsenrozen en havermoutkoekjes"wel terug zou vinden bij google... Nou, na minuten wachten perste de zoekmachine de foto te voorschijn... maar tekst ho maar. Vandaar dat ik maar even in de herhaling ga.
Het recept is alsvolgt:
Oven voorverwarmen op 180 o C, bakplaat bekleden met bakpapier.
100 gram boter, 50 gram gele basterdsuiker en 40 gram honing op een zacht vuur laten smelten.
Van het vuur af toevoegen: 100 gram zelfrijzend bakmeel, 100 gram havermout, 50 gram rozijnen of klein gesneden stukjes gedroogde abrikoos en 1 eetlepel olie. Goed doorroeren.
Met 2 lepels bergjes maken op het bakblik.
Bakblik in de oven plaatsen, net onder het midden, 10 tot 12 minuten bakken.
Veel succes!

4 opmerkingen:

  1. Badankt voor het recept. Ik zal ze zeker een keer maken want ik vind havermoutkoekjes heerlijk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lekker & snel recept - dat moet toegankelijk blijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel Anny voor het opnieuw plaatsen.

    tot gauw Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zien er heerlijk uit.
    Fijne week, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen