zondag 4 september 2011

365 beestjes 1

In de laaste Flow stond een artikel over jaarprojecten of 365 dagen projecten. Ik vind het erg leuk om langere tijd met iets bezig te zijn... Zo is het mail-art project in mei heel goed bevallen en ik heb ook wel tekenprojecten voor een langere tijd gedaan. Meestal maar een weekje: bv een bloem iedere dag tekenen van knop tot verwelken. Ook deed ik eens een zomerstrip met de 2 hondjes. Iedere dag een kleine tekening.
Maar 365 dagen elke dag is iets doen is toch wel een uitdaging. Er zal ongetwijfeld een dag komen dat de inspriratie helemaal verdwenen is... En er is geen 365 dagen politie, dus ik ben altijd vrij om te stoppen..
Maar na er nog een paar daagjes over te hebben nagedacht: zal ik wel en ... wat ga ik dan doen, hakte ik de knoop door: het worden 365 beestjes.
Dat geeft natuurlijk heel veel vrijheid. Nu teken ik, maar ik kan ook plaatjes uitknippen of foto's maken.
Nu zijn het kleine fantasiediertjes geworden, niet zo groot, ongeveer 6, 7 cm hoog of kleiner. Ze passen nog in een klein diepvriesdoosje... (Waar laat je 365 beestjes!!!)  En ik weet nog niet precies wat ik ermee gaa doen op den duur. Maar ik geniet er erg van. Elke morgen bij het opstaan ga ik klets-kledder-klats op m'n blote voetjes naar m'n atelier en teken een beestje...
Op dit moment zijn ze nog een beetje statisch heb ik gezien: de meesten hebben hun armpjes stijf tegen het lijf maar ik heb nog maaaaaaaanden om daar aan te werken... wordt vervolgd...

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee, die grappige beestjes van je.
    Ik heb jullie (Anny en Marcella) nieuwe blogspotnaam op mijn blog vermeld en ze staan nu in de rechterkolom aangegeven.
    Groetjes, Jeanny.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk initiatief - het wordt een dolle beestenboel daar!

    BeantwoordenVerwijderen